Tallinna abivajajad saavad toidukaupa koju tellida

Kuna kullerteenust pakkuvatest kaubanduskettidest on viimasel ajal väga raske toitu koju tellida, siis hakkab Tallinna linn koostöös Stockmanni kaubamajaga osutama eriolukorras abi linlastele kulleriga kauba koju toimetamisel.

Abilinnapea Betina Beškina sõnul peab linn läbirääkimisi kõigi jaekaubanduskettide esindajatega, et leida koostöös lahendus praeguses keerulises olukorras olevate linlaste aitamiseks. „Tänases olukorras on meil kõigil võimalus ulatada koostöös abikäsi hädasolevatele elanikele,“ märkis Beškina.

„Nii jagavad meie linnaosade sotsiaalhoolekande osakonnad eriolukorras abivajavatele linlastele, kes ise kodust liikuma ei saa, täiendavat infot kaubatellimise võimalusest,“ täpsustas Beškina. „Tegemist võib olla nii eaka kui ka üksikvanemaga, kes näiteks ei saa haige lapse kõrvalt kodust välja tulla. Siinkohal aga rõhutame, et tegemist peab olema abivajajaga, kes tõesti muul moel ei saa poest toitu, et mitte üle koormata kullerit ning kõige kriitilisema abivajadusega inimesed saaksid kiirelt vajalikku abi.“

Linnaosa sotsiaaltöötajad saadavad abivajajate kontaktid Stockmannile ning seejärel saavad tellimust telefoni teel esitada ainult need hädasolijad, kes on linnaosa sotsiaalhoolekande osakonna poolt saadetud nimekirjas.

Abilinnapea sõnul toimub tasumine kas kaardimaksena või läbi e-arve. „E-arve saamiseks tuleb tellimise hetkel kindlasti tellimuse vastuvõtjat sellest teavitada. E-arvega tellimine on võimalus ka kontaktivabaks tarneks, sest kuller jätab ostukorvi ukse taha ning teavitab sellest klienti,“ märkis Beškina.

Klienditeenindaja võtab tellimuse vastu ja ostukorvi komplekteerimisel lähtutakse alati soodsaimatest toiduosakonnas olevatest toodetest. Kliendiga lepitakse koheselt kokku ka tarneaeg (võimaluse korral sama päeva tarne). Kuller toob kokkulepitud ajal kauba neile edastatud aadressile ning kohale jõudes kindlasti teavitab sellest klienti. Tallinna piires on kauba kohale toimetamine tasuta ja see toimub tellimuse esitamise hetkest kuni 24 tunni jooksul ajavahemikus 10-17.

Pärast kojuveo aja kokku leppimist komplekteerivad kaupluse klienditeenindajad tellitud kauba. Ostud registreeritakse kassas ja pakendatud ostukotile lisatakse juurde ostukviitung. Kuller vormistab ostutehingu mobiilse makseterminaliga, sisestades ostutšeki summa ja paludes kliendil kas teha viipemakse või sisestada PIN kood. Pärast igat tehingut terminal desinfitseeritakse.

Teenust hakatakse osutama esmaspäevast, 23. märtsist.